Математика - це не тільки чітка система законів,теорем і задач,але й унікальний засіб пізнання краси. Математичні закономірності діють однаково ефективно у кристалах і живих організмах,в атомі й у Всесвіті,у витворах мистецтва і наукових відкриттях. У вишивці яскраво й повно розкрилася душа народу, споконвічне прагнення до прекрасного, високорозвинене почуття ритму в побудові орнаменту, гармонії кольорових поєднань. Це давнє й вічно молоде мистецтво. Секрет його молодості в єдності людини з природою, в умінні протягом століть зберігати і примножувати красу, дарувати людям радість зустрічі з прекрасним. В рамках тижня математики 04 лютого вчителем-методистом Бобрицького ліцею Гончаровою Валентиною Василівною був проведений урок-дослідження «Математика і вишиванка» у 9 класі. Що спільного між вишивкою та математикою? На перший погляд – нічого. Але вчителька з учнями зазирнули глибше. Українська вишивка вражає різноманітністю візерунків – кола, ромби, крапки, квадрати, трикутники, спіралі... Зустрічаються в ній і цифри, правда їх форма дещо відрізняється від традиційної. Тому не дивно, що розглядаючи українську вишиванку, з'являється враження, ніби перед тобою «Математика» для першачків. Але не тільки в цьому є зв'язок вишивки із «царицею всіх наук». Виявляється, більшість орнаментів створюються за законами симетрії, найчастіше – дзеркальної.
Немає коментарів:
Дописати коментар